Jdi na obsah Jdi na menu

Aktivní aerodynamika a její smysl

05-koenigsegg-one1-geneva-1--1-.jpg

Nyní bych chtěl hovořit o aktivní aerodynamice a jeji funkčnosti a zavedenosti.Ten, kdo přišel s aktivní aerodynamikou, byl Bugatti Veyron se svým křídlem, které vyjíždělo s dosažením 200 km/h.Pak to bylo Pagani Huayra a také McLaren P1.Aktivní aerodynamika přispívá k lepším jízdním vlastnostem supersportů.Za aktivní neboli permanentní aerodynamiku se dá považovat aerodynamika u Koenigseggu Agera One:1 kdy používá přítlačné drážky na předním nárazníku.Stejný způsob přítlaku používá i Porsche 911 GT3 RS.Tento druh přítlaku používají závodní auta jako Audi R8 LMS a proto se nabízí použití pro civilní supersporty.Bugatti Chiron používá zase klíč, který otevře aktivní aerodynamiku pro jízdu v rychlostech 420 km/h a více.Jde také o tvar a design vozu, který obtéká vzduch kolem vozu tak, že ho tlačí k zemi.Celé auto je promyšleno a vytvořeno v aerodynamickém tunelu a proto může zvládnout například u Chironu 420 km/h.Platí, že čím nižší, tím větší rychlost, ovšem není to vše a jde také o design nárazníků a to předního a zadního.U zadního nárazníku musí být v případě supersportů difuzor pro stabilní záď vozu.