Jdi na obsah Jdi na menu

Citlivé brzdy u Autobusů

citlive-brzdy-u-autobusu-trans.jpg

Nyní bych chtěl hovořit o citlivých brzdách u autobusů.Věc se má tak že by se mělo jednat o brzdy transformera tedy bez kotoučů.Ovšem účinek brzd by byl stejný jako u kotoučů s běžnými deštičkami tedy stejně citlivý.Tedy brzdy u transformera by šli také zašlápnout tedy stejně jako u konvenčních brzd při nouzovém brzdění.Pedály by byli spojeny s koly a tak by brzdy fungovali u transformerů tedy díky hmotě která by byla živá.Mohl by se použít například příklad u Irizaru což je typ autobusů a tento autobus by měl normálně a citlivě brzdit a to stejně jako s kotouči.Tedy stačilo by jen lechtat pedál brzdy a brzda by zasahovala s milimetrovou přesností.Stejně tak by fungoval autobus značky Setra a ten by také fungoval s citlivými brzdami na principu transformera.Autobusy musí mít brzdy v pořádku protože pracují s velkou kinetickou energií a proto musí být brzdy dokonale a navíc brzdy u autobusů nepotřebují žádné destičky tedy můžou pracovat respektive pořád a to například dvacet let kdy by měla být první technická kontrola od oživení transforemra.