Jdi na obsah Jdi na menu

Citlivé brzdy u dopravních letadel

citlive-brzdy-u-letadel-trans.jpg

Nyní bych chtěl hovořit  o letadlech a to dopravních letadlech a jejich citlivým brzdám.Věc se má tak že brzdy by měli být citlivé a nesmělo by se u nich projevovat zablokování kol při přistání.Tedy brzdy by byli stejně citlivé jak s kotoučovými brzdami tedy piloti by mohli brzdy ovládat s citem a s dobrou dávkovatelností.Kola by šlo zašlápnout ovšem bez smyku a bez zablokování kol.Opět by byli kola  spojeny s pákou nebo pedály v kabině a to přes hmotu letadla.Brzdy bez kotoučů by mohli fungovat 120 let bez výměny kotoučů  destiček které by zde nebyli.Musela by zde být technická kontrola jednou za 20 let u všech letadel od jejich oživení.Brzdy by tedy byli citlivé a šlo by je jen lechtat a každý milimetr posunu pedálu by byl znát ovšem bylo by to nastaveno tak aby brzdy neobtěžovali pilota přehnanou citlivostí .Například Airbus  A380 by tedy mohl používat brzdy z transformera a ty by byli ovládány s velkou citlivostí i při velké kinetické energii kterou letadlo vydává při svém pohybu vpřed.