Jdi na obsah Jdi na menu

Deformační zóny u ocelového rámu

ocel-deformacni-zony.jpg

Nyní budu hovořit o deformačních zonách u ocelového rámu.Věc se má tak, že rám z oceli se dává do aut, protože se chce dosáhnout toho, aby se motor při havárii co nejméně hýbal směrem do kabiny s řidičem.Ovšem ocelový rám má své deformační zóny, které je třeba vymyslet.Tedy deformační zóna ve dveřích by měla být z důvodu, aby se při nárazu z boku dveře prohnuly co nejméně.Deformační zony by měly být i v zádi vozu, kde by měly zabránit při srážce do zadní části auta a umožnit tak bezpečí cestujících vzadu.Deformační zóny by měly být í ve střeše v případě převrácení, kde by nehrozilo promáčknutí střechy směrem do kabiny.A hlavní deformační zóna by byla zepředu vozu, kde by byla rozdělena po stranách motoru a za motorem od přední části, díky které by se motor nedostal při srážce do interiéru a to i u rychlosti 180 km/h a srážce v této rychlosti.