Jdi na obsah Jdi na menu

Dobíjení elektrických privátních letadel za letu

the-emerald-city_1800x1100_1-725x443.jpg

Nyní bych chtěl hovořit o letadlech a to o privátních letadlech jako je Gulfsream G650.Tedy letadla menších rozměrů by mohli používat pro pohon elektromotory a baterie.Baterie by měli být na takové úrovně že by s nimi měl přeletět Gulfstream G650 přes Pacifik například z New Yorku do Londýna a to za 5 hodin.Pro letadla která nespalují pohonné hmoty ale využívají čistou energii by mohli začít existovat dobíjecí stanice za letu,tedy za letu by se mohli dobíjet baterie z jiného letadla.Tedy opět jako tankování za letu tak by existovalo dobíjení za letu.Vše by fungovalo tak že by letadlo před ním což by byl nejspíš Boeing 747 vysunulo kabel a ten nasměrovalo do přední části nad pilotní kabinou Gulfstreamu G650.Po navázání kontaktu by začalo do letadla proudit velké množství elektrické energie a letadlo by mělo být do 15 minut nabito a mohlo uletět například o 2500 km více.Tato forma dobíjení by si žádala velké letadlo kterým Boeing 747 je a proto by byl tento Boeing pro tuto práci dokonalý.Tedy ve vzduchu by létali letadla která by byli zároveň elektrickou stanicí pro dobíjení malých letadel a byli by učiněnou možností se nechat dobít a protože by turbíny proudových motorů fungovali sami od sebe tak by to mělo být levné řešení jak prodlužovat dolet malých privátních letadel.