Jdi na obsah Jdi na menu

Hrabání dvou kol u superbiků do 100 km/h

moto-a-hrabani-dvou-kol-u-trans.jpg

Nyní bych chtěl hovořit o hrabání dvou kol u motocyklů.Prvně je třeba říci že motorka bude mít jako transformer antiwhelie neboli systém na zabraňování zvedávání předního kola,systém že se bude motorka prostě sama držet v rovné poloze,kdy půjde o stejnou funkci jako při stojících motorkách ve svislé poloze.Tedy antiwhelie u motorky bude takové že bude v rovné poloze držet kolo transformer aby bylo přední kolo pořád v kontaktu s vozovkou a přenášet svůj točivý moment na přední kolo.Tedy takto vznikne nová funkce u motorky a to hrabání oběma koly při startu z 0 na 100 km/h kdy bude držet kolo na zemi a přední kola budou hrabat stejně jako zadní kolo.Tedy opět do 100 km/h by mohli kola hrabat ,tedy například Ducati Panigale V4R by mohla hrabat při startu z 0 na 100 km/h nebo při rychlosti 50 km/h ,v 80 km/h a ve 100 km/h.Stačilo by motorku držet v přímém směru a kola by hrabala při přidání plného plynu,tedy hmotnost motorky by činila tuto sílu tedy sílu pro prokluzování obou kol.