Jdi na obsah Jdi na menu

Jízda na okruhu a jeho bezpečnost

bmw-m4-gt4-frankfurt-03-830x553.jpg

Nyní bych chtěl hovořit o silných autech a jejich chování.Věc se má tak že dnešní superauta a supersedany můžou být na okruhu nebezpečná.Například BMW M4,nebo Nissan GT-R jsou sice rychlá auta ale co se týče okruhu tak jsou hodně těžká a neohrabaná.Pokud si člověk myslí že se rozjede na 220 km/h a ubrzdí to před zatáčkou tak je na velkém omylu.Prostě tyto auta musí začít brzdit o mnoho dříve.Nejde ze 260 km/h brzdit  na 60 km/h jako nic a musí se opravdu brzo brzdit.Co se týče zatáček tak v bezpečných rychlostech tedy rychlostech které jsou pro projetí důležité se tato auta chovají dobře a předvídatelně ale co se týče vysokých rychlostí před bržděním tak si člověk musí dávat velký pozor protože ty čtyři kola prostě nepoberou všechnu tu hmotnost a skončí člověk mimo dráhu a může se i vážně zranit.Pokud vím tal na okruhu je nejlepší z produkčních supersportů Ford Mustang 5.0 který sedí nejlépe,řeže zatáčky nejlépe a je nejlepší.Ale M4 nebo GT-R nebo Mclaren 650 jsou pro nezpoutané používání vozu nedostatečné.Tedy hmotnost a kinetika dělají svoje a dnešní supersedany jsou na nezpoutané dovádění nevhodné.Co se týče vozů GT3 tak ty brzdí a jedou fenomenálně a jsou pro okruh nejlepší kvůli přítlaku přední části i zadní části.Tedy k užívání na okruhu jsou stvořeny jiná auta a hlavně lehčí auta.Svět rychlých aut má tedy svoje trhliny a proto je třeba nejezdit rychle před zatáčkami ,mít okruh přečtený a vědět kde a jak silně brzdit.