Jdi na obsah Jdi na menu

Nadzvukové Airbusy A380

a380-nadzvukova.jpg

Nyní bych chtěl hovořit o dopravních letadlech a jejich možnostech v rychlosti.Pokud se budeme bavit o transformerech ve formě například Airbusu A380,tak je zde možné hovořit o tom, že by tyto letouny měly být schopny letět i 2000 km/h tedy Mach 2 a tedy rychlosti zvuku.Pokud by šlo o letadla transformery, tak ti by letadlo udrželi v jednom kusu a nehrozilo by roztrhání letadla díky odporu a tedy by bylo možné díky motorům a jejich možnostem dosáhnout rychlosti vyšší než zvuk.Tedy přední část, která je vyšší než zbytek letadla, by zvládla nápor vzduchu v nadzvukových rychlostech díky tom,u že by jí tak udržel transformer.Tímto by bylo možné otevřít novou etapu leteckého cestování, kdy by letadlo Airbus A380 dokázalo přeletět Atlantik za 3,5 hodiny, což by bylo zkrácení o polovinu času A380ky z výroby.Což by znamenalo přepravit 800 cestujících za 3,5 hodiny z jednoho kontinentu tedy Evropy na druhý kontinent,tedy do Severní Ameriky.Existovaly i by tedy nadzvukové A380ky, které by navíc nemusely spálit ani litr leteckého benzínu,protože by je poháněly motory samotné.A také by bylo létaní tišší, protože by se nespalovalo žádné letecké palivo a pouze by rotovaliy turbíny sami, což by bylo o 80 procent tišší k už teď tiché provozní hladině hluku.