Jdi na obsah Jdi na menu

Plnohodnotné elektromobily jako druhý pohon ke spalovacímu motoru

plnohodnotne-elektromobily-jako-druhy-pohon-ke-spalovacimu-motoru.jpg

2.12.2016 - Nyní bych chtěl hovořit o možnosti zavedení vozů se spalovacími motory, které by byly zároveň i elektromobily.Tedy stejně jako je tomu u vozů na plyn, kde má vůz jak spalování benzínu a navíc plynu, tak stejně by to mělo vypadat i u vozu se spalovacími motory, kde by byla varianta pohonu i elektřinou.Podotýkám, že by nešlo o hybridy, ale čistě o pohon spalovacím motorem a pohonem elektrickým.Tedy 50 na 50.Navíc v provozu na benzín by motor mohl nabíjet baterie.Tedy mělo by to být tak, že by se jezdilo hlavně na elektřinu a benzín by byl pouze jako záloha.Tedy by se vůz běžně nabíjel v rychlonabíječkách a jako rezerva by byla u tohoto vozu možnost provozu spalovacím motorem.Tedy by se jednalo o plnohodnotný elektromobil a plnohodnotný vůz se spalovacím motorem.Tento způsob by se mohl uplatnit například u SUV,  kde je v kufru větší možnost implantace baterií pro elektromotor nebo i více elektromotorů.Tato možnost by měla najít v budoucnosti své uplatnění, tedy vozů s hlavním pohonem jako elektromobilů a pomocným pohonem se spalovacím motorem, který by nemusel mít velký objem.Mohlo by se jednat o motor s obsahem 1.2T, který by navíc nezabral moc místa a zbylo by místo pro elektromotory.Také dojezd by byl lepší tedy v řádu stovek kilometrů.Při budoucích dobíjecích stanicích, které by uměly nabíjet baterie do sedmi minut, by bylo provozování dvojího pohonu velmi přínosné a důmyslné.