Jdi na obsah Jdi na menu

Protiprokluzová část před přechody a její důležitost

protiprokluz-cast-pred-prechodem-pro-chodce.jpg

Nyní bych chtěl hovořit o prostoru před přechodem pro chodce.Věc se má tak že by měl být povrch vozovky v protiprokluzové úpravě.Tedy prostor by měl být zdrsněn a to u všech přechodů na světě.Všechny přechody by měli mít protiprokluzovou úpravu hlavně pro motorky které mají delší brzdnou dráhu a proto aby se při nouzovém brzdění mohli motorky opřít do asfaltu a dokonale zabrzdit bez střetu s chodci.Zdrsněný povrch by byl důležitý i pro auta která by mohla zabrzdit snadněji a jednodušeji.Přechody by měli být hlavně osvětleny večer a v noci a k tomu by měl být upraven přechod i v proti protiprokluzové úpravě.Takto by se mohli zachránit chodci a měl by se snížit i počet střetu s chodci kteří by například používali MP3 přehrávač a nic neslyšeli a vkročili by do vozovky což už se stalo v ČR ve střetu s tramvají.Tedy motorky a auta by měli větší šanci zabránit střetu a s protiprokluzovými částmi před přechody by se přecházení vozovky stalo navždy bezpečné.