Jdi na obsah Jdi na menu

Snesitelnost přetížení v G pouze u řidiče a ne u spolujezdce

porsche-911-gt3-r-7.jpg

Nyní bych chtěl hovořit o přetížení a jeho snesitelnosti.Věc se má tak že na přetížení v zatáčkách si muže zvyknout pouze závodník nikoliv spolujezdec.Spolujezdec spoléhá na řidiče a nemá vládu nad autem a proto má největší pocit strachu.Pokud člověk a to i zkušený řidič sedí v závodním autě jako spolujezdec tak si na jízdu v zatáčkách nikdy nezvykne.Tedy na jízdu v zatáčkách si může zvyknout pouze řidič protože má nad autem vládu a je to pro něj v podstatě zábava.Když má jeden pasažér tedy v tomto případě řidič nebo pilot auto pod plnou kontrolou tak ví co se děje pod autem a tak je schopen auto vést beze strachu a jediné co je proti němu je přetížení.Na přetížení ve zrychlení si jde zvyknout hned tedy to je hračka ale přetížení v zatáčkách je něco úplně jiného,to člověk cítí jak se vnitřnosti pohybují a je to v podstatě stejné jako přísloví že má člověk omotaný žaludek kolem páteře.Tedy přetížení v zatáčkách je pro spolujezdce děsivé a jedině řidič tohle přetížení má pod kontrolou protože má pod kontrolou závodní vůz.